Jävla skitsnooze, jag älskar dig?!





Ok.. det är kanske inte morgon längre. Men det känns onekligen som att jag i alla fall borde ha fått sova fram tills nu.

Herre min s*tan vad vi försov oss imorse.. Det är ju det där med Snooze...alla människors älskade (hat) knapp.
På min telefon går det bara att snooza en timme.. sedan stängs larmet av.. och ibland.. (ok då, ganska ofta) så lyckas jag snooza längre än en timme.

Den där timmen som jag förövrigt skall dricka kaffe, kissa och kolla facebook på!

Men idag blev det kaos.. plötsligt vaknade jag med skräck i kroppen och kastade mig runt i sängen för att hitta mobiljäveln som jag självklart gömt långt under det andra täcket.. (smart elin).

Inser att klockan är 08.42 och vi skall vara på dagis 09.00.

Andas Elin, andas!

Hoppar upp ur sängen och försöker tränga bort dimman från ögonen...och morgonyrseln.
Mer eller mindre välter ut för att gå och röka, samtidigt som jag försöker att inte svimma...
(nej, den där yrseln på morgonen/natten är inte att leka med)

Snubblar vidare in i köket, kastar ihop en flaska välling och går in till Sannisen som faktiskt är halvvaken och tack o lov inget morgonmonster.. Lägger oss båda i soffan framför tv´n medan liten dricker sin välling och jag mest försöker komma i kontakt med det verkliga livet...


Kläder, overall och kläder på mig.... SPRING...okok.. Jag ljög igen. Gå fort till dagis.

Ute ur dörren 09.06.. framme 09.16.


Stressigt? Ja?
Men vi klarade det ju faktiskt. Nästan!


Nu ...lägga sig på soffan med bok och kaffe!
Jag är helt död!

Kommentarer
Postat av: Lina

hihi klart jag håller tummarna!! :)



Du det där låter som en tvärt-emot-våran-morgon :D Vi som är uppe vid o5.oo brukar få ta en extra morgonrunda för att inte komma för tidigt till dagis. haha. Galet... :p



Hoppas dagen rullar på i mindre stressat tempo! glitterkramar!

2009-10-14 - 13:00:40
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Joanna

Åååh vad lyxigt att få ligga så länge!!

Sover lillan verkligen så länge också? :O

Lyx säger jag bara :P

Anton bestämde sig för att vakna kl 6 i morse.

Han hade en väldigt trött mamma kan jag lova.

Jag blir aldrig någon morgonmänniska :P



Anton har fått tillbaka lite aptit idag :D

Och det känns så bra! Kanske blir det här bra nu! :D



*kramar och kärlek till er*

2009-10-14 - 13:45:46
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: ulrika

jobbigt det där med att försova sej!



nu funkar det att läsa din blogg när jag använder mozilla :)



ha det bra!

2009-10-14 - 15:37:40
URL: http://whereyouend.blogg.se/
Postat av: Mia

Känner igen mig. Jag snoozar jämt och får lida för det varje morgon! Fast det har blivit bättre sen jag började plugga hemifrån.

2009-10-15 - 11:25:25
URL: http://www.msockertopp.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0