Videoblogg nr 3: Shake it baby!




Ok, I´ll admit it. Vi kanske inte är kandidater till Let´s Dance någon av oss. Men, vi bjuder på oss själva och folk får sig ett gott skratt under tiden.
Personligen tycker jag att det är en jävligt bra grej av oss! I alla fall om man tänker på det där med att ett gott skratt förlänger livet och allt det där.. bla bla.

Och ifall ni undrar över musiken.. Så sluta med det. Det är en fantastiskt ringsignal och man lär sig de viktigaste finska orden man behöver kunna!
Jag har förövrigt lyckats att lära Moa ett utav dom. Vittu. Helt utan en tanke på det till och med.
Det du Martina! Du måste vara en dåålig pedagog! Ha!

(Hur glad Moa´s mamma är kan vi diskutera en annan gång)


Förövrigt undrar jag lite.. Om Ett barn gör illa mitt barn? Får jag hämnas i Sannas ställe då eftersom hon är för liten?
"Vad du gör mot mig gör jag mot dig" - mentalitet?! Ok eller inte?

Ungjäveln har i alla fall bitit Sannisen något så inni bomben bredvid ögat.. Från rött, till blått och idag är det gulblått.
Ok.. självklart är jag inte seriös i frågan om att bita tillbaka.. Eller jo, det är jag. Men jag förstår såklart att man inte gör det.
Men när ordinarie personal är tillbaka på måndag skall vi nog ha ett litet snack i alla fall så dom kan ha ungarna under lite bättre uppsikt.
(Även fast jag självklart vet att saker och ting sker fort och man inte alltid kan ha koll!)
Rör mitt barn en gång och jag skall giva dig på moppo! Typ.


Nej.. kaffe och cigg.


Ikväll blir det barnvaktande av 4-åriga lilla Nova.

Vad pysslar Ni med i helgen?

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Njä... den mentaliteten funkar kanske inte riktigt :P Ta dig ett snack med barnets föräldrar om det händer igen, och be dom tala om för barnet att man INTE får bitas. De är ju själviska i den åldern! prr!

2009-09-26 - 13:09:18
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Cikoria

Finns inget jobbigare än när ens barn råkar ut för det som sannisen gjort. små barn ska få vara sitt vanliga jag utan bitmärken och annat dumt.



jag har en liten utmaning till dig... ;)



http://blogg.aftonbladet.se/14814_cikoria/2009/09/leka-en-lek-sa-har-pa-fredagskvallen



nu ska jag kika på er video :)

2009-09-26 - 14:46:27
Postat av: freja

haha söt video! måste bli bättre på att filma vega, det är så sjukt kul att ha i efterhand!

2009-10-04 - 12:51:50
URL: http://stocktownstories.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0