Hurra mina vänner!

... På en söndag får man se ut lite hur man vill ...


Snart är helgen över! Woah! Så skönt!
Pillat med tradera, städat och tvättat lite samt levt rövare med Liten. 
En helt vanlig söndag i vanlig ordning.
Nyss ringde T och bjöd över oss på kaffe och lek så, så snart som dotra behagar vakna och får ätit lite mat så skall vi bege oss ut. 
Först bär det dock av till affären för att handla lite mat och posta ett paket.

Tradera ger inte mycket .. men varje krona är onekligen ett välkommet tillskott! 

Är skakig av för mycket kaffe och sitter och funderar på hur sant det är att man går ner i vikt att att dricka grönt te.
Jodå, jag förstår självfallet att det inte funkar om man trycker i sig en påse chips om dagen. 
Någon som har erfarenheter om det är bra? 
Att det är nyttigt med grönt te, det vet man ju redan.
I övrigt tänker jag såhär att: 
Nu när man varit så jäfla duktig och lagt sig tidigt och sovit massor i helgen. Borde man inte vara pigg då? 
Eller i alla fall någonlunda vaken? Jag tycker faktiskt inte att det verkar ett dugg skillnad på att sova 8-9 timmar... (med ett till två avbrott för välling och mafia wars) än på att sova 3-4 timmar. 
Vad anser ni om saken?

Är det min kropp som helt enkelt är dum i huvudet? 
Jag är i alla fall trött på att vara trött helt enkelt.
Bättre mat, mer frisk luft i all ära.. men Still... Jag blir ju aldrig Pigg. 

Äsch.. löser sig när man blir gammal eller nå´t! 

Nu blir det att renbädda sängen innan kvalstren kommer och äter upp mig.
Vissa (pax) anser att jag är övernitisk med bytandet av sängkläder. Jag byter en gång i veckan. Både hos mig och dotra. Ibland lite oftare och ibland kan det ta upp till en och en halv vecka.. men då är det onekligen svårt att sova.. jag känner verkligen hur det kryper och kliar i mig. Huvaligen. Sjukt äckligt! 

Så nu undrar jag: Hur ofta byter Ni sängkläder?

Ta hand om Er och ha en fin söndag! 

//Hondendärsmåparanoidajäveln!

Kommentarer
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Ja, söndagar är slappardagar och då får man ha på sig pyjamas fram till tre om man vill ;)



Må så gott

Kram Camilla

2010-03-01 - 14:52:25
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Tina (tiamiquilts)

hej.

Jag byter sängkläder varje vecka, tycker inte det känns fräscht annars.



Det jag har påbörjat men inte skrivit rakt ut i bloggen.... viktväktarna.



jag har gått upp 15kg sen i somras, jag vill inte ha mer nu. Jag kommer inte att skriva om det i bloggen, inte om viktväktarna men förmodligen om min kamp mot de oönskade kilona.



Jag tror att du är trött för att du har en hel del sömn att ta igen, du skulle nog behöva sova de där 8 timmarna per natt i ett par veckor innan du känner skillnad.



tösen är som vanligt bedårande söt i sin outfit. :)

2010-03-02 - 08:46:10
Postat av: The Warriorness

Tack för din kommentar hos mej!

2010-03-02 - 11:09:18
URL: http://thewarriorness.wordpress.com
Postat av: Lina

Mäh lilla toksöta fröken dåååh! Klart man får se ut som man vill om man ändå är världens sötaste bustroll, tänk om en annan hade haft så lätt att charma :D



Hoppas allt är bra med er vännen? Och TACK för dina sööööta komentarer - de värmer nåt så inni bomben! :p



Har inte varit på topp på sistone men nu börjar jag komma tillbaka, sakta men säkert. Ha en alldeles underbar dag.. Och du! Vi tvättar sängkläderna 1 ggr i veckan vi :)



Bamsekramar

2010-03-04 - 09:54:40
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Sara - bli veckans blogg hos mig!

Du har en jätte fin bloggdesign, gjort den själv? :)



Var med i veckans blogg vettja :)



Kram

2010-03-05 - 21:50:29
URL: http://rizzy.blogg.se/
Postat av: Jen

Gaah! Trodde det var söndag idag och höll på att få panik över att helgen redan var slut. :/

Vadan så lite inlägg söta?



Charmtrollunge! :)

Klart man får se ut som man vill på en söndag. :D



Jag känner mig mer utvilad av att sova i 6-7 timmar än om jag sover i 4 eller 8 timmar.

Men det är ju bara jag. :)

Du kanske behöver sova en vecka i sträck för att återställa kroppen efter all förlorad sömn. :P

Puss puss

2010-03-06 - 16:43:34
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

What!? Min kommentar...borta? :(



Nåväl, jag kör det igen:

Charmtrollunge på bilden!

Man får självklart se ut som man vill på söndagar. :)

Men du får inte uppdatera bloggen så sällan...

vad har hänt?



Sover: 6 timmar om natten är bra för mig, då känner jag mig utvilad och alert.

Men om jag sover 4 eller 8 så är jag lika jä-la trött.

Du kanske behöver sova en vecka i sträck för att ta igen för all förlorad sömn. :P



Här byts det sängkläder 2-3 ggr veckan.

Men det beror på att vi har 4 djur som gärna är med och hårar ned. :/

Idag var dock första gången på 6 år som Rob säger innan mig att det är dax för ett byte.

Anledningen: Leo har gosat med hans kudde...

-mohaha-

Puss puss på er!

2010-03-06 - 16:51:51
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Jen

Jaha! Så nu var det dubbelt med kommentarer ist.

Love blogg.se. (NOT!)

2010-03-06 - 16:53:02
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0