En Vintermorgon...





Inatt bokades frukost hos Tant Tina och som på beställning var det minus 15.5 grader när vi skulle ut imorse!
Det var dock inte så illa som man skulle kunna tro med tanke på att det inte blåste.
En kall, klar och blå himmel sken över oss.

Väl där blev det frukost för hela slanten. Kaffe, fil, ägg och massa annat!
Det är så mycket trevligare att äta frukost när man är fler.
Sedan är jag kanske inte så mycket för just frukost men.. en macka och massa kaffe petade jag i alla fall i mig!
Och nu åt jag visst två till.

Det börjar bli dags att väcka Liten... Vi skall nämligen ut och göra pulkabacken osäker med Tant Tina och Moa!

Och ikväll, ikväll ...KANKSE ... liten skall få smaka på sin första varma chocklad. Kanske.
Men det är klart.. hon är förstås fasligt liten ännu!

Hur gamla var Era barn första gången dom fick smaka?

Off too pulkabacken!



Kommentarer
Postat av: Anonym

varm choklad enbart på lite kakao är inget farligt =) mm såå gott för lillan=)

2010-01-08 - 15:12:35
Postat av: Jen

Hmm! Jag är en aning frågande nu.

Skulle det vara farligt för barn med choklad?

För mina "barn" är det giftigt, då de inte kan bryta ner teobrominet. :/

Men hos avkomman till människor?



Nåväl, mysigt med frukost för fler.

Det är riktigt trist att sitta ensam...

Kram och puss på sötaste ängeln!

2010-01-10 - 14:39:12
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0