sommarkaos och flykt.

Dagarna som har varit har varit skadat kaotiska.
Jag har tömt och flyttat hela min lägenhet. I princip ensam.

Jag har tagit hand om Liten på bästa möjliga vis och försökt skapa en trygg atmosfär i kaoset som råder.
Vi har lekt, sjungit, sprungit barfota, plockat smultron och lekt med hundar.
Jag har duschat, och dushat liten som tycks bli smutsig bara jag vänder ryggen till.

Vi har sovit. Inte mycket. Men nära.
Lite här och lite där.
Nu har vi fått låna en lägenhet. En månad. Tack vare älskade Erik. '


Nu börjar saneringsarbetet/renoveringen. Vi får se hur lång tid det tar!
Imorgon flyr vi betongen. Betongen skrämmer mig just nu.
Det känns inte tryggt alls att vara här.
Imorgon flyr vi till det vackra folket i Strömstad. Vi skall plocka snäckskal, bada, äta för mycket glass och hålla handen.

Vi skall träffa gamla vänner, vi skall skratta åt saker som har varit och vi skall skapa nya starka, friska sommarminnen. Tillsammans. Min lilla människa och jag.
Nu är det dags att laga våra stressade själar och hitta tillbaka till det som är fint.
Jag tror vi kommer klara de. Jag hoppas det.
Nu är det natten.

Vi syns imorgon mina fina!


Hur lever sommaren med Er?

Kommentarer
Postat av: Stefan

Men jösses vännen!

Måste vara hemskt att råka ut för en sån sak.

Jag hade en kompis vars lägenhet brann för ett tag sen. Han hade turen i oturen att han inte hunnit flytta in riktigt än. De kartongen med sånt av personligt värde, stod fortfarande kvar i den gamla lägenheten.

Ja...skulle ni behöva en paus från allt elände så finns det fristad att finna. :-)

Bara så att du vet.

Ta hand om er nu.

Kram

2010-07-09 - 11:06:00
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: The Price of love - Bloggdesign

Hej

Om du inte gillar reklam för tävlingar och sånt så ber jag hemskt mycket om ursäkt för denna kommentar. men annars så vill jag tipsa om en tävling på min blogg där man kan vinna en design.



Om du är intresserad så hör av dig :)

kram //Thepriceoflove

2010-07-14 - 20:24:24
URL: http://thepriceoflove.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0