Kyrkkonsert, bloggdesign och julbord!




Har alla fått snö i helgen utom vi??
Jag är avundsjuk. Grymt avundsjuk faktiskt!


Känns som att den här helgen har varit ovanligt lång.. På ett bra sätt för en gångs skull!
I fredags var det Bvc igen. (Ja, jag går ganska ofta men det är för att vi är på två olika så ibland blir det lite oftare.. men det är helt ok.. bättre med för mycket än förlite koll)
Och lillskrutt fick sin 5 månaders spruta. Hon grät som vanligt inte alls men hennes mamma gjorde. Läskigt som attans det där med sprutor. Men det är klart.. Hon måste ju och det är bra för henne. Jag vet det. Egentligen.
Hon väger numera 7820g och är 68 lång.. ♥

På kvällen var det julbord hos Jocke och Thomas. Lika trevligt och mysigt som vanligt och jag hoppas att någon snart ger mig lite kort så skall jag slänga upp dom här..
Vi var 11 personer och det var jag och 10 killar.. alla homosexuella.. Så det kändes mer eller mindre som att vara omringad av kacklande tjejer. Lovely people!
Maten skall jag nästan inte ens tala om..
Kall och varmrökt lax, massa pålägg, olika sill.. Jansons frestelse.. med fisk eller skinka.. kalkonskinka, vanlig skinka, ribbe, medisterkaker, fiskekaker, älgköttbullar, prinskorv, ägg, rödkål, surkål, chockladpudding, ris ala malta .. m.m Och det där är bara hälften!
Idag blir det att åka dit och äta rester! Även det är tradition. 6 året dom arrangerar julbord och 5 året jag är med.

Igår (lördag) var jag och Sannisen i kyrkan. Sannisen var nämligen på sin första julkonsert!
Det var hur underbart som helst.. Sådär vackert stämningsfullt som det bara blir på sådana tillställningar!
Och nej, jag är inte kristen men jag kan tycka att det är hemskt mysigt med julmusik och det där lite högtidliga.. fanns tre körer.. barn, ungdom,vuxen.. och barnkören var utan tvekan sötast.
När dom sjöng Nu tändas tusen juleljus på slutet var det nog inte bara jag som fällde en liten tår! :)

Har även tagit tag i städningen.. Eller ja, jag började bra.. sedan skulle jag Bara.. dricka lite kaffe, ta ett bloss.. ja, ni vet..
Och så fick jag en komentar av Mumari...
JAG VANN BLOGGDESIGNEN! TATTAAAAA ;)
Så håll utkik mina vänner!

Nu blir det fortsatt städning.. förmodligen vaknar lillan snart oxå ;)

Jag hoppas ni får en fin 3:e advent! Snart är det julafton!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det låter som om du haft det fruktansvärt mysigt. Jag har bara suttit inne och skrivit, laddat ner Sunes jul (som inte vill funka!) och Mysteriet på Greveholm. Ja, vi har fått snö - massor! men det har idag regnat bort. Förvånad? puss & kärlek

2008-12-14 - 13:32:46
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Barnvakten....

Du, Elin. Det var faktiskt en tjej till med på julbordet. Anders tjej..... Eller det kanske du har föträngt?? hahahaha

2008-12-14 - 19:09:32
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

Tack för din kommentar och grattis till bloggdesignen! Vi har faktiskt inte heller fått snö :(

2008-12-14 - 21:42:58
URL: http://tumadre.blogg.se/
Postat av: Martina

Grattis :)

2008-12-14 - 21:58:34
URL: http://marcl.blogg.se/
Postat av: C

Grattis Vacker :)

Menåh - julbord är det enda som är bra med julen - vill oxå ha!!

pussar

2008-12-14 - 22:13:08
URL: http://vinterskugge.blogg.se/
Postat av: emily

här har de inte fallit så mkt som en flinga!



Helgen har varit "jobb, jobb, jobb"! Ush det värker i fötterna.. Har ni haft det bra?



Varmchoklad is the shiiit :) hihi.

2008-12-14 - 22:15:32
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Jen

Ha ha ha! Lilla E i kyrkan...är det nu man ska rita ett kors i taket!? :P

Vad gott med julbord...jag längtar!

Puss på söta ängeln!

2008-12-15 - 00:29:06
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Anonym

No fucking snö i Sthlm hun!

Misses you!

2008-12-17 - 21:45:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0