När man möter sitt ligg på Ica.





Ibland uppstår pinsamma situationer. Den ena mer pinsam än den andra.
Och eftersom jag vet att speciellt vissa av er (Läs: Jenny och Martina) roas att läsa om speciellt dessa episoder så bjuder jag på denna.


En helt vanlig dag på Ica.

Jag, Mia och våra två små töser lallar runt i vår egen värld inne bland hyllorna på Ica Maxi i Angered. Det är stor affär med mycket folk.
Plötsligt får jag syn på något bekant... En lång, ganska smal, blond kille med ett smått efterblivet uttryck i ansiktet.. Det tog mig tre sekunder innan jag kopplade att: Nej! Han där drog jag över någongång efter krogen för låt oss säga ett par år sedan..

Jag reagerade som man gör i vilken kris-situation som helst: Run and Hide!
Så jag försökte diskret smyga undan men ack, det var försent. Han hade fått syn på mig! Pust. Vad gör jag nu?
Jag insåg snabbt att: Ok, det här är ju jävligt pinsamt för oss båda så han kommer nog göra som jag och låtsas som ingenting... så jag tittade åt ett annat håll och låtsades vara väldigt intresserad av knäckebröd och pepparkakor..

Plötsligt känner jag den där stirrande menande blicken på mig.. och jag vänder mig om ..: Eh, nämen hej.. eh.. heh.. Och ni vet hur man försöker le medans blicken försöker fästa sig vid något objekt långt bort..
Så började vad som blev ett katastrofalt försök till samtal:

Han: "Jag tyckte väl att det var du, det var ju himla längesedan.. Hur mår du då?"
Jag: "Jo, jag känner väl igen dig med, heh.. jo,tack, det är bra.. självdå? hmpf.. stampar lite otåligt och väntar på att få avlägnsa mig snabbast möjligt"
Han: Jodå, det är bra, bara bra.. *host* Så ja, har du varit något på "Bordet" på sistone då?
Jag: "Eh, nej.. *pekar på barnvagnen* Jag sitter mest hemma.. Bara hemma faktiskt. Jag går Aldrig! ut längre.. *poängterar noga att: Mig får du verkligen aldrig ligga med igen*
Han: Jaha, ja, just det.. heh.. *tittar lite förvirrat på barnvagenen* Ja, den är din ja.. Jaja.. jamen grattis.. vad kul, hemskt roligt för dig.. "

Och man tänker.. tar det aldrig slut.. och efter lite mer dösnack rymde jag och började plocka mina apelsiner jag skulle ha.. nöjd över att han finally var borta.. men plötsligt står han bredvid igen som gubben i lådan..

Han: Så ehm.. ja, heh, du skall inte gå ut snart då? Vi kanske kan ses? *ser lite nervös ut*
Jag: *pekar återigen på barnvagnen* Nej, jag kommer faktiskt Aldrig ut längre.. jag sitter Bara hemma varje kväll.. *fortsätter frenetiskt att plocka bland apelsinerna*

Tills det dummaste ever kommer...

Han: Jo, du alltså.. *host harkel* Alltså.. ungen.. Den är inte min va?
Jag: Nej, det är den verkligen inte. Hon är fyra månader.. Det är ingen chans! *suckar lite*
Han: Jaha, vad bra..Nej, alltså, jag trodde ju inte det men.. Man blir ju lite rädd lixom .. hö hö.. Men vi kanske kan ses någongång då?
Jag: Ehm . ja.. vi kanske ses någon gång..

Ridå!



Alltså ... hade jordan kunnat öppna sig.. då hoppas jag att den hade ätit upp honom!
Något dummare får man leta efter! Nog för att alkohol gör saker med hjärnan... men alltså ..vad tänkte jag?
Han måste ha varit efterbliven på riktigt!
Jag skäms!

Suck. Nu vågar man knappt gå till Ica längre heller!

You go Elin!

Nu blir det sängen. Ensam!

Kommentarer
Postat av: Martina

HAhahahaha..nu kommer jag typ komma försent till jobbet men YOU MADE MY MORNING! Kan inte för mitt liv komma på vem det är men vi får ta det sen... retard!!! Fan vad världen är full av RETARDS

2008-11-26 - 07:37:20
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/
Postat av: Lina

haha, you`ve maid my day!! Så jäkla typiskt!! Har suttit o asgarvat en lång stund.. hihi. Du skriver så bra gumms, kändes som det var JAG som var på ica när jag läste det... :P



Tur "gubben i lådan" försvann sen iaf, hoppas nu bara inte han "poppar upp" igen :D



bamsekramar!

2008-11-26 - 07:38:17
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Jen

Ahahahaha! Underbart! -applåderar-

Det bästa jag läst på lääänge :D

Jag finner inte många ord,

men när det kommer till dig gums...

så vet man att du alltid kan konsten att förgylla dagen! :P

Love love love

2008-11-26 - 07:47:15
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Josefin

HAHAHAHAHAHHAHA det bästa inlägget jag läst någonsin! hahahahha, vilken korkad/efterbliven karl.. helt tappad efter nånting. Hahahha.

2008-11-26 - 09:45:48
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Tezz

Haaahaaahaaa klockrent Elin=)



KRAM ha en bra dag!

2008-11-26 - 12:01:51
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Joanna

Hahaha!! Lagomt pinsamt :D Fy vad roligt, varför fick jag inte kolla på? :P Jag behöver lite roligt nu. Men jag fick ju sitta här och fnissa lite när jag läste iaf, det tackar vi för ^^

2008-11-26 - 14:52:27
URL: http://lyckligprick.blogg.se/
Postat av: queen

fnissar lite för mig själv

Män! Det finns bara män som kan vara så urbota dumma...trodde han på allvar att den underbara lilla flickan skulle kunna vara hans? Har han inte en aning om att det bara tar nio månader tills ett barn föds efter ett fullbordat samlag...inte två år!?! (gud vilka fina ord jag rör mig med :P )

Jaja...hur som helst så får du mig alltid att le.

kram fina

2008-11-26 - 18:41:42
Postat av: Malin

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA Vilken jävla jubelidiot!

2008-11-26 - 23:04:35
Postat av: C

Haha.. Humor..!!



pussar

2008-11-28 - 14:46:02
URL: http://vinterskugge.blogg.se/
Postat av: Petra

Hahaha....HUMOR!!! Skönt att det inte är bara jag som råkar ut för sånt. Fast ingen har väl frågat om de är deras barn...haha. Tack för det goda skrattet!!

kramar

2008-11-30 - 22:50:09
URL: http://glamouricious.blogg.se/
Postat av: T

HAHAHA! Jag har gjort en motsats. Var barnvakt till en bäbis på cirka två månader, träffade ett årsgammalt ligg på en uteservering varpå han frågar "Nämen, vem är den här då?" för han vet att min är flera år äldre. Jag skulle vara lite rolig och svarar "Men sluta nu Oskar, hon är ju din..det vet du ju." EFTER den meningen ser jag att han sitter med sin flickvän som för mig var helt främmande. Nej, vi har inte hörts sen dess.

2009-09-13 - 22:06:48
URL: http://www.starfucced.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0