Skräckupplevelsen del 2

Jag överlevde.. Knappt.. Men jag överlevde.

Jag ringde prick klockan 8 för att få en akuttid. Jag var bitter och trött .. och jag tyckte fasligt synd om mig.. Och jag vet inte om det kanske lät igenom på telefonen.. Jag fick i alla fall en tid redan klockan 11. Och jag som trodde jag hade så himla gott om tid hade plötsligt inte så gott om tid. Och vad gör jag med Knyttet?

Ringde PlastFarmor Carina som såklart var på jobbet och hörde om jag möjligt kunde lämna henne där..
Som vanligt ställer hon alltid upp när det är kris. Underbara Kvinna! Utan henne i mitt liv vet jag inte vart jag hade legat och sprattlat nu, men jag vet att det hade varit en väldigt djup, smuttsig och kall rännsten!

Sagt och gjort.. stressade som apungar var jag och älsk mer eller mindre slängde över henne till Carina.. torkade ett par småtårar och försökte att inte börja gråta för att lämna liten.. *suck* Dessa j*vla hormoner!
Kom in till tandläkaren tjugo i tolv.. Även fast dom säger 11 är det fortfarande väntetid.. *suck*

Ngt hysterisk och fruktansvärt rädd var det bara att placera sig i stolen.. Jag höll mig hårt fast i stolen medans bilder togs och svar inväntades.. i takt med att det började närma sig började jag få allt svårare att andas och när det väl var dags var jag så rädd så hela jag skakade och jag tänkte för ett ögonblick.. "Tänk om jag glider ur stolen, Pinsamt" Men o andra sidan.. Så hårt som jag höll fast mig var det ingen större risk...

Med tanke på dessa skakningar och min ngt eh.. snabba andning så plötsligt kom sjuksköterskan bakom mig och mer eller mindre lägger sig över mina axlar och pressar ner dom i bänken.. "Nu måste du andas.. Annars kan vi inte göra det här!  Ja, var jag inte rädd så blev jag det! ^^ Men det gick faktiskt bättre.. tro det eller ej...

4 bedövningsprutor senare.. några påminnelser om att andas och lite klappande var jag klar.
En prel. rotfyllning.. Tack tandläkaren!
Dock har jag två likadana hål till varav det ena gör svinont.. så jag måste ju snart tillbaka igen :s

Jag säger det igen: SKAFFA ALDRIG TUNGPIERCING!
4 av mina tänder har gått åt helvete p.g.a dom!

Nåväl .. uppdatering följer imorgon .. Men det gick som sagt bra.. Jag överlevde.

Imorgon blir det att sätta in spiral.
Sanna vill ha syskon .. Men kanske in nu kanske. Nejtack!

Sov Gott sötsaker!
Och tack för alla era fina kommentarer!

Panodil och sängen! Jag längtar!
Och inatt tänker jag banne mig sova mänger och INTE vara vaken av tandont.. inte så mkt iaf! Ha!

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ajaj, lät inge' vidare det där =( En preliminär rotfyllning ? Då måste du ju tillbaka o göra den på riktigt sen då =O Stackare där !! Det gör ju inte ont med all bedövning men bara att ligga o gapa så länge är ju skitjobbigt !! Hoppas det går bra, o huvudsaken är ju att man slipper värken, tandvärk är ju det värsta som finns !!

Ha de' gott =)

2008-10-28 - 01:59:05
URL: http://lisenj.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag känner mig som en otroligt dålig pedagog. Jag har inte ens kunnat lära flickebarnet att säga"snopp" men att säga" jag vill ha syskon" det kan hon!

2008-10-28 - 07:35:54
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/
Postat av: Josefin

Ooj så duktig du varit! jag som får panik av att bara få en spruta och laga ett minihål på 5 minuter. Ifall det ska lagas något större är det nästan tvunget att ge mig lugnande, haha. Tönt. Hoppas att det känns lite bättre snart, puss på.

2008-10-28 - 08:53:59
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Mumari

åh stackare! Det finns nästan inge värre än tandvärk! Hoppas det känns bättre nu!

Kram

2008-10-28 - 09:51:59
URL: http://mumari.se/
Postat av: Tezz

Ajajaj.. lider med dig, varenda ord du skriver känns så väl igen, av många mer än mig tror jag =O!



Var det tung piercingen som förstörde tänderna??

uuh iihh aaaaaiii

Hörde ngt om att de kunde göra de för många årsedan då jag övervägde att skaffa en, men jag har sånn tandläkarskräck, så jag hoppade de.



Du har väl typ 4(??)piercingar i tungan gumms?



Hoppas Du har mindre ont idag!!

Tänkte på dig hela dagen igår!!!



KRAM Tezz

2008-10-28 - 09:56:07
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Jen

Älskade! Du var iväg..jag är så stolt! :D

Vi åker till stugan idag, men jag försöker ringa senare.

Love to love you!

2008-10-28 - 10:20:45
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Cikoria

skönt att du fick det fixat så här långt i alla fall.



visst är det jobbigt att lämna ifrån sig sitt lilla gull även om det bara är för en kort stund.



ha det gott. KRAM

2008-10-28 - 20:28:06
URL: http://blogg.aftonbladet.se/14814/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0