Ang. Alla hjärtans dag!

Kommentarer från Tezz och Stefan ang. mitt val av att bojkotta Alla hjärtans jävla dag!!
Detta val är något tydligen ingen av dom förstår och jag lovade Stefan att han skulle få ett alldeles eget inlägg där jag förklarade detta för honom ..
So here we go dear ;)




-"ÖJ!!! de är inte bara "par"s dag..
det är den dagen man visar för ngn speciell i ens liv tex en DOTTER, en vän eller annan ;)
Glöm inte nu att ge sanna ett litet hjärta idag!!
Om ngr år är det du som får ngt varje alla hjärtans dag av Sanna :D

KRAM och hoppas ni får mysigt!!"



Vaaaaafan elin!!
Nu va de ju så att du har en dotter.
Ge henne lite extra omtanke idag :D
Skriv ett brev till henne eller gör en hjärtformad smörgås eller ett hjärta i gröten!
shitthesame.
Men sluta gnälla.
Jag kommer till dig snart =P
PUSS




Hej vännen.

Alla Hjärtans Dag handlar inte bara om att man ska visa en livskamrat sin uppskattning.
Den handlar om att visa sin kärlek till alla man tycker om.
Du har ju din lilla underbara ängel. Hon ensam är väl nog att fira hur mycket som helst. :-D
Dessutom har du ju alla oss som du träffat här. Vi är inte släkt, älskare, eller nåt sånt, men vi tycker om dig och det är vad som räknas.
Här kommer, visserligen i efterskott, en ENORM Alla Hjärtans Dags kram från mig i alla fall. Både till dig och till lilltjejen.

KRRAAAAMMMM!!








Once and for all...Jag STRUNTAR I alla hjärtans dag!

Tezz och Stefan ... mina upprörda vänner... Jag förstår vad ni menar: Ja!
Men nej, jag ser ingen som helst mening med att bara för att det är just den 14:e eller vilket annat datum som helst och bara för att det står i en kalender så måste jag visa min dotter, mina vänner, ev pojkvän att jag älskar honom/henne.
Bara för att!

Visst vill jag visa att jag älskar dom och bryr mig om dom. Men det skall komma spontant.. Inte för att: Det skall vara så, för det är ett speciellt datum och just idag så älskar vi varandra ännu mer än alla andra dagar. Och just idag skall vi vara så himla spexiga och kärleksfulla och ge varrandra massage och varma bad och middagar och jag vet inte gud, vet vad!
Det funkar lixom inte så!
Inte för mig i alla fall!

Är det inte mysigare som sagt om det kommer spontant?
Någon kväll man kommer hem trött efter jobbet? När dottern har haft en lång dag.. Ja, ni fattar...

Liten får kramar, kärlek och gos i överflöd...varje dag! Det är inte datumbetingat... Precis som när jag skickar ett spontant sms till någon vän för att säga hur mycket denne betyder.. Det är inte heller datumbetingat.

Som sagt...Jag förstår vad ni menar. Men för mig är det ett kommersiellt jippo som främst är framtaget för att lura folk på pengar, få singlar att må skit och de i en parrelation att verka precis lite bättre än alla andra...

Jag säger inte att det Är så.. Men det är så jag ser på det!

Jag har tidigare haft två långa förhållanden och inte i något utav dessa har vi firat alla hjärtans dag.


Skall man älska skall man göra det varje dag, hela året!

Så det så!

Kommentarer
Postat av: Anonym

du har så rätt. Att förstora upp en dag resulterar ofta i besvikelse och ensamhet, något som man med all säkerhet skulle klara av bättre om det var en annan dag. Det är fint att det finns dagar som detta men det är oförståligt att folk förstorar upp det och lägger ner massor av energi och tid på det. Jag anser nog att det är betydligt trevligare om man gör något fint en annan dag, i smyg planerar något mysigt.



Som t ex när bebis är större/äldre och går i skolan. Tänk så lycklig hon skulle bli om du en helt vanlig tisdag säger "ikväll ska du och jag ut på skojigheter". Tänk att se någon man älskar lysa upp som en sol för ett biobesök och för att äta middag ute istället för hemma. Det är då man förväntar sig det allra minst.. skoj tycker vi!



Puss.

2009-02-16 - 11:28:30
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/
Postat av: Tezz

hahahahahaha va seriös du är=P

Nu fick du mig att låta som värsta monster fixaren!!



Alla gör som dom vill, ska låta dig ha din åsikter ifred hädanefter =P

Du blir tydligen upprördare än vad jag menade vara ;) försökte bara få dig att förstå att du inte är ensam.



Vi gjorde som vi gör vilken dag som helst, middag. film. sprakande brasa. mys.

MEN jag o barnen pysslade ihop ett alla hjärtans dag kort till pappa ifrån barnen.

inget mer, inget som kostar.





Kram på dig!

2009-02-16 - 14:55:19
URL: http://mamtezz.blogg.se/
Postat av: Stefan

Jaha du...där fick man sig en känga minsan. :-(

Men den förtjänade jag kanske.

Mitt sätt att se saken, var inte att man ska samla all kärlek till en enda dag. Fråga min fru får du höra ;-)

Däremot så tycker jag att det är en fin gest att göra nåt lite speciellt denna dag. Det är nogså viktigt att man kan samordna lite mysigheter på en sån dag.

Jag hoppar inte alls på det komersiella tåget. Vi köper inga dyra presenter eller kostar på oss fashiga middager. Men det kan vara kul att ha en lite speciell dag som man kraftsamlar kring. Vi människor är aldeles för dåliga på att skämma bort varandra. Därför tycker jag att själva tanken är jättefin med alla hjärtans dag.

Och tänk på det. Dagen i sig, fanns långt innan komersen kring det drog igång.

2009-02-16 - 17:26:37
URL: http://jalonen.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag älskar att du tycker precis som jag!



Puss söta fina Elin

2009-02-16 - 17:50:56
Postat av: Anonym

Jag älskar att du tycker precis som jag!



Puss söta fina Elin

2009-02-16 - 17:51:57
Postat av: Martina

Åt middag på Pasta+ med Karro,krökade lite och sen låg jag med Per. Jag klagar inte jag! En alla hjärtans dag precis i min smak,som alla andra dagar när det är mat,vänner,sprit och sex inblandade

2009-02-16 - 18:41:03
URL: http://queenofparanoia.blogg.se/
Postat av: Martina

Jag håller med dig Elin och det har jag sagt innan. Tycker också det är kommersiell skit.. fattar inte! Och när man är singel och ens uttrycker sig på jobbet, eller liknande ser jag vad folk tänker och ibland säger dom det till och med rakt ut. Att det är bara för att man är singel och bitter typ.. Jag är fan inte bitter alls. Precis som idag då jag uttryckte att jag tycker det är förtidigt att förlova sig som 20 åring då man vart tillsammans i 6 månader.. också troligen mest "bara för att", jag kräks på sånt. Och jag kräks lite lite till.

2009-02-16 - 19:40:52
URL: http://marcl.blogg.se/
Postat av: Jen

Du har så rätt gumman! Oxå håller jag med "skalbaggeskal" här över.

Att förstora upp gör bara saker och ting värre i framtiden.



Skönt att du står fast vid dina åsikter. :)

Men när ska jag få ett eget inlägg då? -mju-

När jag dravlar om idiotiska ting? :P

Vilket sker typ varje dag...hrm

Love

2009-02-17 - 08:33:15
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0