Åh, vad jag längtar!

Ja, ni ser rätt. Jag längtar efter Helg!
Jag längtar efter att få slippa rusa iväg till dagis på morgonen. Jag längtar tills att jag och liten kan ha våran sedvanliga helg-mys-frukost med levande ljus och massa gott pålägg. Även fast det innebär att hennes mamma måste stå ut med alla dessa hemska program på barnkanalen. 
Ja, jag säger då det. Det var bättre förr! Huvaligen!
Så kommer det vara fint att man kan gå till lekplatsen på dagis där det faktiskt är lämpat för lite mindre barn. 
Min lilla är tex för liten för att gunga i "stora gungor" och hon är dessutom en j*vel på att rymma när det inte finns en gnutta stängsel runt :) Så det är tacksamt när dagis är stängt och vi kan gå dit! 

Dessutom har jag planerat en liten tripp till det stora centrumet Los Angered. Se om vi kan hitta sandleksaker och hårfärg.


Förövrigt så kom J förbi igår precis efter att jag nattat liten. Han hade med sig grillad kyckling och jag bjöd på kaffe. Det är sådana där spontana besök och gester som värmer så oerhört! 
(ok, ok .. kanske inte helt spontant med tanke på att jag inte öppnar om jag inte väntar någon men.. han messade faktiskt bara några minuter innan) ^^
Oh well .. det är torsdag idag. Snart fredag.

Den här eftermiddagen vet jag inte riktigt hur den skall spenderas. 
Den Borde .. spenderas med brödbak och städning. Men om sant skall sägas misstänker jag att det slutar med en lång promenad från dagis, affären och sedan avslutas det med kaffe hemma hos Tant T där det även äts kvällsmat innan det är dags att gå hem. 
Men jag klagar inte ... Det är helt och hållet uppskattat när barnen kan äta gemensam middag och vi vuxna hjälps åt med matning och matlagning!
Men nu är det dags för frukost. Eller ja, frukost nummer två. Frukost nummer ett åt jag kl. 04 inatt ihop med Terry när han kom hem från jobbet. 
Men nu har jag faktiskt sovit ett par timmar på förmiddagen så då räknas väl det här som frukost igen antar jag?! 
Nå ja .. strunt samma! Smörgås it is! 

Ta hand om Er mina fina!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0