Another Snowstorm is coming up!

Så började det snöa katter och hundar igen. Eller hur det nu var. En hel mängder snöar det i alla fall. 
Jag är egentligen ganska lycklig för jag vill verkligen inte att snön skall försvinna... Alls. Men jag önskar som jag sagt tidigare att det vore lite bättre med den där plogningen. 
O andra sidan får jag väl se på det som bra motion... Och hänga upp filtar framför Liten så hon inte snöar sönder därunder. Stackarn. Hon tycker det är sjukt obehagligt med all den där snön som piskar henne i ansiktet. Det kan man ju förstå. Det blir ju kallt för bövelen. 
Enligt SMHI kommer det vara kaos och skitväder tills på måndag. Hurra!

Dagis var stängt idag. Tak-ras-risk säger dom. Så nu blir det en lång helg denna helgen med. Min stackars prinsessa. Hon saknar barnen på dagis. Mamma är onekligen inte lika rolig. Trots att vi leker och busar och härjar. 
Dock.. Hur i h*lvete tävlar man mot 15 barn? Ain´t got that energy. Sorry darling! 

Vi tog oss förvisso till "Rosa huset" idag och fikade och lekte med andra barn och snart skall vi hem till T och leka med hennes dotter. Så någon nöd går det inte på henne idag i alla fall. Det är ett som är säkert. 
Imorgon får vi se hur vädret är .. tillåter det sig skall vi passa på att gå ut och göra snöänglar!
Förresten... vi skiter i att det är torsdag idag! Liten skall få vara uppe lite längre och ha fredagsmys med mamma! 
Det har mamma bestämt! Bakad potatis, skinka och ost... och kanske, kanske får hon en av de små haribo-påsarna hon fick i sin julkalender... (vi har väl typ 20 kvar skulle jag tro) ^^
Eller så får det helt enkelt bli en smaskig fruktsallad åt henne ... Det är ju faktiskt bättre och hon älskar det precis lika mycket! Vi kör på det! 

Vad får Era barn som Fredagsmys?





Såhär lycklig kan man vara när man busa i snön efter dagis.
Älskade lilla Prinsessan min.



Kommentarer
Postat av: Tina (tiamiquilts)

Bra att du tar det lätt med fredagsmys för liten.

Mina barn fick inte äta "onyttigheter" förräns de var stora nog att fråga efter det. Men helt utan var de inte, en och annan godbit fick de, vi fikade med något gott ibland och på kalas fick de äta det som bjöds. Det gick bra med nr 1, när nr 2 kom gick det inte lika bra. Nr 1 stoppade gärna i honom det han kom över själv.



Gillar Liten fruktsallad så är det perfekt "godis" att mysa med.

2010-03-02 - 08:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0