Så kom den jävla dagen igen...

Ja, jag står som vid alla andra år fast vid att "Alla hjärtans dag" är satans påfund, menlöst dravel och kommersiellt jippo. I am so sorry, men så är det! 

JAG FÖRSTÅR INTE GREJEN!
För att citera mig själv från förra året: 

"Visst vill jag visa att jag älskar och bryr mig om mina nära och kära.
Men det skall komma spontant.. Inte för att:
Det skall vara så, för det är ett speciellt datum och just idag så älskar vi varandra ännu mer än alla andra dagar. Och just idag skall vi vara så himla spexiga och kärleksfulla och ge varrandra massage och varma bad och middagar och jag vet inte gud, vet vad!
Det funkar lixom inte så! 
Inte för mig i alla fall!

Är det inte mysigare som sagt om det kommer spontant? 
Någon kväll man kommer hem trött efter jobbet? När dottern har haft en lång dag.. Ja, ni fattar...?

Liten får kramar, kärlek och gos i överflöd...varje dag! Det är inte datumbetingat... Precis som när jag skickar ett spontant sms till någon vän för att säga hur mycket denne betyder.. Det är inte heller datumbetingat.

Som sagt...Jag förstår vad ni menar. Men för mig är det ett kommersiellt jippo som främst är framtaget för att lura folk på pengar, få singlar att må skit och de i en parrelation att verka precis lite bättre än alla andra...

Jag säger inte att det Är så.. Men det är så jag ser på det!

Jag har tidigare haft två långa förhållanden och inte i något utav dessa har vi firat alla hjärtans dag. 


Skall man älska skall man göra det varje dag, hela året!

Så det så!

Kommentarer
Postat av: Tina

Hoppas att ni snart är helt krya från kräksjukan. Jag har hittills inte drabbats och jag vill inte heller.



Tack för alla fina ord inne hos mig.

jag tror att du och jag är tämligen lika inombords.

kan erkänna att jag har ett ganska rebelliskt beteende under den lugna ytan och det bedrägligt snälla utseendet ; )

Nu har jag bestämt mig för att jag ska lägga denne "taxi" innan han läggs till handlingarna, det har strulats med sms och telefonsamtal sedan i somras, men nu var det första gången det var närkontakt.



ha en fortsatt fin söndag.

2010-02-14 - 12:25:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0