Tre gubbar, tre gubbar mot pepparkakeland...

Termometern visar på minus 6.5 vilket är betydligt mildare än vad det varit de senaste dagarna. 
I måndags var det minus 16.7 när vi traskade till dagis. Mindre skönt vill jag lova! 
Sådana dagar vill man mest mysa inomhus med varm chocklad och pyssla.

Nu är det ju förvisso så att Liten inte får dricka varm chocklad och pyssel har hon inte riktigt fattat ännu... (hon skall ju bara äta upp allt) så det fick bli dagis som det var planerat. Men Kallt, det var det! 

Jag älskar vinter. Jag avgudar vinter! Det här är verkligen himmelriket!! Jag önskar väl lite dock kanske att Skrutt vore aningens äldre och kunde gå själv lite mer. Att dra runt på barnvagn när det inte är plogat är verkligen ingen hit. Jag lovar. Ni har säkert varit där ni med?! Det är tungt och bökigt och man är livrädd att vagnj*veln skall välta med ungen i. Hittils har det tack o lov gått bra! Men att dom inte kan skotta vägen till dagis tycker jag är något märkligt!
Så ... dags att hälla i sig sista slurkarna kaffe, göra klart termosmuggen med nytt kaffe (tack mamma!) och bege sig mot dagis. 
Har inte riktigt lagt upp dagens schema ännu. Det återstår att se! 

Vad skall ni göra idag?

Kommentarer
Postat av: ina-bina

Vågar inte ens kolla på termometern för jag är rädd att jag kommer frysa ännu mer då ;)Men vi bor ju inte så långt ifrån varann så det är väl någorlunda samma här. Brr, vinterland i all ära, men sommarvärme är inte helt dumt det heller :P

2010-02-24 - 10:57:06
URL: http://inabina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0