27 januari 2010 och Snöstorm!

Vi vaknade och tittade ut ur fönstret imorse.
Det borde vi inte ha gjort! 
Det var nästintill snöstorm och ett sjuhelsikes väder helt enkelt.
Jag frågade mig själv om jag verkligen ville gå ut ... Jag kunde snabbt konstatera att det ville jag inte! 
Så för en gångs skull fick Sannisen vara hemma från dagis och ha en mysdag med mamma så där spontant mitt i veckan! 

Frukost intogs insvepta i filtar i soffan framför barnprogram! Totalmys!
(att det är både yoghurt och ägg i soffan behöver vi inte prata om va?!)
Annars har det börjat plockats lite, det har skrivits att göra listor och det har lagats en enligt mig jävligt god middag alá kokt potatis, egenpanerade torskfiléer och dillsås! För en gångs skull åt Sannisen både mat Och Grönsaker och inte Bara grönsaker som hon har en tendens att göra annars! 

Konstigt att det där kan vara mitt barn jag som inte äter någon grönsak alls! ^^ 
(nästan i alla fall om man bortser från vissa rotfrukter numera)
Förövrigt försöker jag ÅTERIGEN omstrukturera tankesättet.
Nya tankebanor is the shit. Jag menar: Det kan ju knappast bli värre tänker jag och jag måste verkligen hitta Energi och Motivation till att ta tag i saker!! På riktigt! Det här funkar inte! 

Jag har i alla fall börjat att ta ett steg i rätt riktning med att börja strukturera upp mina att-göra-listor. 
Det känns bra att kunna se vad man har gjort och vad man har kvar. Delmål och mål. 
Att pappret sakta men säkert fylls av överstrukna ord. 
För mig funkar det i alla fall.

Hur gör ni för att hålla Er igång med motivation och Energi??
Jag behöver alla tips jag kan få!
Nu blir det hemmabakade frallor, en kopp te och en bok! 
Mammatime!
Ta hand om Er mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Cecilia

Åh, det låter som en riktigt mysig dag! Om (understruket) jag får barn senare i livet så hoppas jag att jag blir en lika fin mamma som du. Ni verkar ha det så mysigt tillsammans!

2010-01-28 - 03:56:15
URL: http://brothersonahotelbed.blogg.se/
Postat av: Tezz

ååh va mysigt med myys morgon=)



ja listor is the shit här med.. för min del..

A kan bli tokig på mig.. för han tycker mer.. jag gör de som jag känner för efter hand.. men ja.. jag måste ha disciplin.. haha annars gör jag hellre roligare saker ;)



Ha en underbar dag!!! puss

2010-01-28 - 08:00:20
URL: http://mamtezz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0