Morning Anger ...



Jag nynnar på "Tell me lies, tell me sweet little lies" och känner mig smått arg trots den klarblåa himmelen och termometern som visar på 14.6 grader ute.


Människor är fantastiska varelser. Onekligen! 
Onekligen tröttsamt. 
Onekligen drygt. Och stundtals sårande. Onekligen.


Det var en lång dag för både mig och liten igår. Liten spenderade hela 9 timmar på dagis medan jag jobbade. 
På torsdag blir det ännu längre och jag kan inte riktigt låta bli att undra om det kanske är barnmisshandel? 
Även fast jag vet att min lilla trivs som fisken i vattnet på dagis och har det hur roligt som helst.
Men långa dagar, det blir det allt.


I övrigt känns det fantastiskt att jobba igen. Att göra något förnuftigt. Att vara trött på riktigt när man kommer hem. För det är man. I kropp och själ. 
Man kan onekligen säga att vårat klientel därute är ganska speciella. Well, jag antar att det oxå har sin charm. Eller vad säger ni?


Idag blir det en relativt kort dag för Lilla på dagis och jag hoppas att T inte skall åka och jobba. Då blir det nämligen träning för oss. Det vore skönt att få utlopp för lite negativ energi. 
Helst innan man sprängs!


Det är dags att avsluta kaffet och påbörja dagen ...




"...Hvis eg gjer deg allt du vill ha, vill du då bli glad...?"

Kommentarer
Postat av: Tezz

Härligt att du kommer iväg på jobb då och då.. det behöver man.

Sanna behöver du inte oroa dig för.. du jobbar ju inte varje dag så hon får ju tid med sin mor med ;)



Jaa träna är guld för själen!



KRAMAR

2010-05-19 - 19:06:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0