Taking a break from life.

 Vackra C och nyfödda lilla skrutten som kom 16/5-08. Ljuvligast i världen! ♥

Helgen som var spenderades som sagt hos mamma. Lugn och avkopplande men med en del orosmoment jag inte riktigt vet hur jag skall hantera eller bearbeta just nu. Jag inser mer och mer att vi är väldigt lika jag och min mamma. Och ibland är det inte till en fördel... Men kanske ändå på vissa sätt då jag varit där hon är och kanske har vissa erfarenheter hon faktiskt inte har som jag kan försöka få henne att se och förstå. Innan det är försent. Jag hoppas verkligen det.
Men jag kan ju onekligen säga att: Desto närmare band man har desto svårare är det att hjälpa någon!

Helgen var trots detta fin, lugn och vi lyssnade på musik och vi spelade kort, drack kaffe och handlade massa saker till Liten. Inga stora men kläder, ett par leksaker, en filt, badtermometer (mest för att den var sötast), snuttefilt och lite annat smått och gott som kan komma in handy. Man känner onekligen att man börjar bli stressad nu kan jag erkänna!

På måndagen var det dock dags att åka hem igen. Det var lika tråkigt och jobbigt som vanligt men jag längtade såklart hem till min Lilla gosunge här hemma och ja, ibland måste man helt enkelt..
Åkte upp och åt frukost på Rasta och träffade alla gamla arbetskamrater, drack för mycket kaffe, skvallrade endel och åt frukost. Insåg att även fast jag snackat mycket dåligt om den arbetsplatsen så är det den som innebär mest trygghet i mitt liv. 9 år har man varit där. Sanslöst när man tänker efter.. Jag har sagt upp mig 3-4 ggr men kommer alltid tillbaka.. Som de flesta andra som ngn gång jobbat där.
Träffade Leif, en av stammisarna ... Han tittade på mig, flinade stort och sade.. "Vad var det jag sade: En gång Svinesund, alltid Svinesund" Haha.
Men sedan tittade han på magen och frågade hur det gick i Göteborg. Haha. Han är för go!

Sedan kom Underbara C och P med lilla nyfödda knyttet och plockade upp mig och vi åkte hem till dom.
Herregud, hur kan en bäbis vara så liten, bedårande, vacker och alldeles ljuvlig. Jag smälte direkt. Det var det sötaste jag sätt någonsin!! Men det är klart.. med sådana föräldrar så ;)
Nu är väl den stora frågan om namnvalet är helt klart.. vågar inte säga/skriva något innan det är sagt att blir så iallafall!
Men vi fick iaf fördrivit något timmar med underbart skvaller och mys och bara prata om allt mellan himmel och jord och medans p försökte berätta om c´s krämpor sitter c och hyschar på honom. Hahaha. Hon är så omtänksam. Allt för att inte skrämma iväg mig från den kommande förlossningen!
I love you!



Och sådär sliten och halvglad såg man ut på tåget hem. Somnade dock innan vi hann utanför Strömstad och sov mer eller mindre hela vägen hem. Skönt. Det var mycket tankar och funderingar som väckts under helgen.

Har iaf bestämt mig för att ta time out från folk mer eller mindre. En liten stund. Och speciellt telefoner. Jag orkar inte riktigt med dom nu. Det blir lite för mycket ibland helt enkelt.
Men har jag tur kommer min sötnos med sin karl från lör till sön och hälsar på! Det hoppas jag. Det är ett år sedan sist och det är skamligt! Men vi får se hur det blir. Våran planeringsförmåga har en tendens att .. ehm.. krascha ibland! ;)

Nåväl... time to go to bed.

Och förresten har Herr Greger haft en riktig mammadag idag. Han har bara velat sova och pussa på mamma hela dagen och springa i benen på mig. Lilla söta älsklingen..
Det är skönt med dom dagarna.. Då vet man att man gör något rätt!
Han är verkligen en liten guldklimp. Mammas stolthet!

Ta hand om Er nu.

Godnatt från mig och Lillråttan!


Kommentarer
Postat av: Tezz

TACK E :-) Du verkar haft en underbar helg i strömstad! Saknar allt det stället nu när sommaren närmar sig!! Jag är väl inte lyckligare än ngn annan, men jag är lyckligt lottad som har två alldeles ljuvliga barn, en underbar man och massa vänner! Du är också lyckligt lottad, Du har en goskatt, en underbar bebis i magen och såklart en massa vänner!:-) Vad mer kan begära liksom ;) Apropå hur jag "orkar" så är det inte såå jobbigt, de är vardag :-D KRAM Tezz

2008-05-22 - 18:57:00
URL: http://3ez.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0