Sömnvanor.


Och jo, jenny.. min silverek trivs fantastiskt bra inne!
*mummel.. inte visste jag att den ville bo ute..mummel.. besserwisser* ^^


Det finns faktiskt bra saker med att sova bara en timme eller två i stöten.
Man kan till exempel tvätta och man vet att: Jadå, jag är oavsett uppe igen om två max tre timmar och kan hänga upp den så den hinner inte börja eller lukta illa innan.. Det är ju bra.

I övrigt har jag drömt sjuka drömmar om fulla läskiga män, folk som vill ta Sanna och andra som vill ta livet av mig.
Jag tror min hjärna försöker bearbeta något. Eller ev. säga mig något. Hade jag vågat tänka efter hade jag kanske förstått vad. Men just nu vågar jag inte analysera det mera.
Då lär jag aldrig kunna somna om.
Förövrigt är jag som ni vet sjukligt trött på att sova såhär som jag gör. Men en kropp som ständigt går på högvarv. Nu har jag precis matat liten och hängt tvätten och jag är äckligt pigg.. och ja, jag hann endast att sova i ca en timme.. Men jag skall alldeles strax tvinga mig att somna om.
Måste, måste..

Förövrigt har jag hunnit att pyssla lite hemma ikväll.. Och när Malin var här så hängde hon upp mina julstjärnor i fönstret i vardagsrummet. Sötnöten. Hade tänkt att tillägna ett annat dagboksinlägg åt våran dag bara jag får bilderna från dagen.. Idag bjuder jag istället på lite julbilder!
(och ja, min mobilkamera suger)
Bilden är iaf på min julpysselsapelsin med nejlikor som hänger i fönstret i vardagsrummet och luktar Jul. Lovely!
(Dock borde den ha hängt längre ner.. Jag skall fixa det)




Förresten.. glöm inte att läsa inlägget under: När man träffar sitt Ligg på Ica.


Hur ser era sömnvanor ut?
Hur mycket/ lite sover ni? Känner ni er nöjda/utvilade med den sömn ni får?

Kommentarer
Postat av: Lina

Va mys med julpyssel!! Älskar allt som har med julen o göra!



Men du, måste fråga! Luktar det verkligen om apelsinen? Eller är det nejlikorna som luktar? Båda? har aldrig gjort sånna där.. men kanske ska testa? Verkar ju inte vara direkt svårt :P hihi





ha en underbar dag vännen! kram!

2008-11-26 - 07:40:00
URL: http://ninninusens.blogg.se/
Postat av: Jen

Sv:Men både tröjan och kaffet stämmer ju så bra in på även mitt liv :D



Huh! Vågade du ens somna om efter sådana drömmar?

Jag sover kasst, har inga mardrömmar på det sättet,

men innan jag ska somna tänker jag alltför mycket.

Groteska vidriga tankar som etsar sig fast och är svåra att ta sig ifrån.

Somnar bäst gör jag när Rob spelar tv spel...oxå enda gången jag accepterar fullt att han gör det :P



Jätte mysigt med julpyssel darl!

Själv får jag vänta tills efter flytten. :/

Men snart så :)

Love!

2008-11-26 - 07:40:05
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: mumari

....menar du nu att du inte sover en hel natt utan bara ett par timmar i taget??

Jag gör det mer eller mindre ofrivilligt när Loke vaknar och härjar....men jag skulle ge vad som helst för att få sova 10 timmar i sträck! Jag går och lägger mig pinsamt tidigt under vinterhalvåret och går upp tidigt alla dagar på året...



Förresten fick jag lov att åka till akuten igår!



Kram på dig

2008-11-27 - 08:22:37
URL: http://mumar.se
Postat av: Jen

Hey Babe!

Du har fått en utmärkelse av mig. :D

Puss

2008-11-27 - 10:09:20
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: C

Hemskt med mardrömmar. Själv hinner jag knappt somna innan mardrömmarna kommer. suckar

2008-11-28 - 14:52:24
URL: http://vinterskugge.blogg.se/
Postat av: emily

Jag sover nog ca 8 timmar per natt o det brukar funka fast jag drömmer otroligt mkt, villket innebär att jag sover oroligt och inte nå vidar djupt.. Men men man får vara glad att man kan sova :)

2008-11-28 - 19:34:09
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: emily

hihi är du kääännsssliiig idag?? haha

2008-11-28 - 23:00:33
URL: http://emslo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0