Fördomar, jävelskap och faderskap!





Det är väl på tiden att släppa bomben. Vissa vet och vissa vet inte.
Jag har tagit kontakt med den lilla människans pappa. Eller rättare sagt så har han tagit kontakt med mig.
Jag vet inte riktigt vad jag skall säga eller hur jag skall reagera eller för den delen bete mig.

Det är en väldigt märklig situation som jag självklart vet att jag försatt mig i alldeles själv.. men som likförbannat känns jävligt .. otrygg.
Självklart vill jag att den lilla människan skall ha sin pappa. Jag är av en uppfattning av att barn behöver en pappa.
Med detta säger jag inte att barn utan en pappa/fadersfigur har det sämre!
Jag kan tänka tillbaka på min egen barndom och se hur mycket min pappa betydde. Jag vill inte ta det ifrån min lilla.
Men frågan som återstår är: Är han bra för henne? Kan det fungera?

En liten tid nu tyckte jag det verkade bra.. och nästintill tryggt.
Men Redan nu... efter en vecka börjar han skrämma mig.
-"Du vet att jag alltid kommer hitta dig om du inte kommer hem"
-"Du skall inte ha några andra killar i lägenheten... Det är inte bra för våran dotter"

Ni som känner mig känner även till mina fördomar. Detta beteendet gör inte saken bättre!

Jag hoppas att som han säger: Att vi kan skapa en mogen och vuxen relation. Att göra det som är bäst för den lilla!
Ingenting hade gjort mig gladare..
Men om han menar att det innebär att leva tillsammans, vara ihop och skaffa syskon vilket han verkar tro är det inget som någonsin kommer inträffa.
Jag har informerat om det. Även om kontaktannonser.
I´m sorry... men så är det. En relation med honom är ingenting som någonsin kommer  bli av. Oavsett!

Nu är jag återigen scared shitless och jag vet inte alls vad jag skall ta mig till.
Jag undrar om jag har gjort fel... men jag vet att jag alltid kommit att ångra om jag gjort annorlunda.

Vänligen skjut mig!

Kommentarer
Postat av: Martina

Nämen Elin! Det låter jobbigt som tusan, men om han skrämmer dig kanske du ska lämna det som de var.. Då är han nog inte bra för Sanna heller.



Så, hur gick detta till då? Hur fick han reda på Sanna, antar att det var därför han sökte upp dig?

2009-07-29 - 19:09:49
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Anonym

Håller med Martina, lämna det som det var...jag har inte haft någon far, jag är OK (vill jag gärna tro iaf) det du skrev som han sa låter ju läskigt, kan aldrig båda gott gumman. All she need is you, the biggest love of her life! :D

2009-07-30 - 14:13:15
Postat av: Angela

Det sista var av mig :P

2009-07-30 - 14:35:43
Postat av: Jen

Hmm, hur fick han reda på henne från första början?

Trodde du inte hade någon kontakt alls med honom...

Håller med båda ovanstående.

Strunta i honom, låt det vara som det var.

Hon har det säkert bättre utan honom.

:)

I övrigt så har jag fortfarande inte införskaffat en pistol, så du slipper den sista delen från mig. :P

Love!

2009-07-31 - 11:09:32
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Josefin

Jag ringer dig, det är lättast. Kärlek från mig!

2009-07-31 - 12:10:15
URL: http://skalbaggeskal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0