Tandläkarjävelskap och fryskorv.




Life´s a bitch helt enkelt.

Tandläkaren gick ..sådär igår. Jag vet inte riktigt vad jag skall säga.
I vanlig ordning grät och hyperventilerade jag lite. I vanlig ordning stog det en tandsköterska och höll fast mig.
I vanligt ordning fick jag inte en, inte två utan 4 sprutor med bedövning.. innan det Nästan tog.
Det är tydligen för infekterat för att bedövningen skall kunna ta.

Dom fixade, grejjade och lagade... Och jovars.. det blev bra. Eller nåväl, så bra som det kan bli. Det är ju fler moment kvar men. Steg ett är klart.

Dock har jag ju en tand som är sprucken likadan på andra sidan.. där nerven ligger mer eller mindre löst..
Den nerven kom han nog åt igår när han röjde runt därinne.. kvällen och natten har varit mardröm.
Jag har knappt kunnat andas, tänka eller sitta.. Det har gjort så makalöst ont att jag inte riktigt vetat vem jag har varit..

Och vadå verktabletter? Det är dyrt! (läs:jag är fattig)
Så thank god att man har fryst korv, frysta korvbröd m.m ... det har fått göra susen..

Så ja, så har natten sett ut.. fruktansvärt.. somnade väl vid 4 någongång.. när jag vaknade tre timmar senare var det någonlunda bättre.
Fortfarande ont, men jag kan i alla fall andas och prata med mitt barn.
Det är ju en fördel.
Onekligen.

Men om jag är lite off ett tag så vet ni vad det berors på!

Det förra tandläkarbesöket aka Skräckupplevelsen kan ni läsa om Här.


Snart är det Bvc och Kaffe i stan.

Kommentarer
Postat av: Martina

Vännen, jag förstår helt enkelt vad du pratar om MEN det är inte roligt att ha trasig mun heller så bra att de har börjat, och tänk sedan när det är klart. Så skönt!



Vad hade du för adress sa du? ;)

2009-05-14 - 11:39:00
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: Martina

Jag vill ha den bara :)

2009-05-14 - 13:33:37
URL: http://twoeyesonesoul.blogspot.com
Postat av: queen

Jag tycker inte heller om att gå till tandläkaren. Jag blir illamående, får handsvett och hjärtklappning. Men det är inte så roligt med löständer heller...det betyder många tandläkarbesök det med. Jag hade en arbetskollega som miste alla sina tänder och det var inte lätt att få ordning på löständerna kan jag berätta. kraaam

2009-05-14 - 19:14:13
URL: http://marieelisabet.blogg.se/
Postat av: Jen

Lilla älskade sötnöt! :)

Det går över...förr eller senare. Ehm!

Jag skulle dock inte vilja vara i din sits nu...



Underbart att få hör adin röst darlinka,

men jag tror bådas batteri dog.

Åtminstonde gjorde mitt de. -suck-

Jag messar nummer och ringer dig imorn istället.

Puss puss och massa kärlek :)

2009-05-14 - 21:48:47
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0