Troll på Äventyr!





Jag och min fina människa gav tusan i alla måsten och saker vi borde ha gjort och spenderade några timmar ute bland löv, träd och lekplatser. Solen lyste från en klarblå himmel och det var sådär lagom kallt ute och vi kom hem båda två med rosiga kinder!
Det var nyttigt för oss båda. Efter att hon började på dagis har vi slarvat med att vara ute. Skamligt! Men tiden räcker inte alltid till helt enkelt...

Trotsade Hallens hånskratt idag dessutom och spaklade åtminstone en halv vägg..
Som någon sade igår: Låt det bli ditt långtidsprojekt.. Och hell yeah.. Nog är det ett långtidsprojekt alltid!


Så var det, det där med fyndandet då... Jag var faktiskt tvungen...människan kan ju inte frysa om öronen. Eller händerna för den delen...






Förövrigt gjorde jag en Riktig middag till mig idag. Det är inte ofta.. men när det sker så blir det oftast gott!
Det var erbjudande på Lammfärs på affären idag och klyftpotatis hade jag sedan innan.. Så lammfärs, klyftpotatis och bearnaisesås blev det. Lovely. Dessutom finns det kvar till både mig och liten imorgon!

Jag har planerat för en mys-söndag med massa utelek, lövsamlande och soffgos!
Åh, vad jag längtar tills hon blir gammal nog att sitta i soffan och dricka varm chocklad och pyssla!

Nej, för tusan!! I skrivande stund kom jag på att min älskade SötApa alá Emma som emigrerat till Oslo är i stan!
Imorgon blir det fika i stan! Hurra!


Appropå pyssel gjorde jag klart en tavla idag som skall hänga i Liten´s rum. En stor tavla med plats för sex foton. Det kommer nog bild på den så småningom... Det där med att försöka hänga upp saker på betongväggar när man inte har en betongborr suger!


Nej... Lite mer kaffe kanske?
Kom hit och fika vetja...

Godnatt Bloggvärlden!





Kommentarer
Postat av: ina-bina

Finungar!



Det är mest inget väder alls här nu... Sol. Blåsigt. Blött. Snorkallt. Allt på samma gång! Jag vill ha RIKTIG snö!

2009-10-18 - 00:01:21
URL: http://inabina.blogg.se/
Postat av: Jen

Gah! Inte ens när jag var asätare kunde jag förmå mig att gluffsa lamm. -ryser-

Men middagen till trots så älskar jag dig! ;)

Underbar bild på liten.

Det har faktiskt varit riktigt mysigt väder här med i helgen.

Inte för att jag fick njuta av det när man jobbar,

men ändå. :)



2009-10-18 - 22:47:09
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0