Happy Birthday Daddy...




Älskade pappa... Om jag bara visste att du fanns här och såg ner på mig.
Om du visste hur mycket jag saknar dig..

Det kommer knytnävesslag ibland.
Som imorse när jag öppnade kylskåpet och drack vatten ur tillbringaren. Det luktade Thailand om den.

Och jag gick runt och städade och tänkte på dig.

Sedan vet jag inte om det kanske var ödet.. Det kan man nog inte kalla det. Men det kändes i alla fall väldigt skumt för jag satte på ett av blandbanden med barnlåter på till Sanna så kom denna låten.
Då gick luften ur mig.

Ibland känns det som att du vill försöka säga mig någonting. Men jag vet inte vad, pappa.
Jag önskar jag förstog. Jag önskar att jag inte såg massa tecken för jag vet inte om det faktiskt är inbillning eller inte.

Jag har börjat prata med en man... Det är faktiskt ganska töntigt för vi träffades via ett online spel på facebook. Han är med i min klan.
Vi har pratat ett tag. I helgen fick jag veta att han hade hus i Pattaya.
Det var ju din stad pappa.

Han vill att vi skall åka ner i vinter.

Är det här oxå ett tecken pappa?
Jag önskar du kunde guida mig.

Kan han vara svaret på mina drömmar?
Att få komma närmare dig? Att leva i dina fotspår?
Jag vill tro att det är så.

Och nej pappa, jag skall inte kasta mig in i något. Jag vet att du tyckte jag var för impulsiv ibland. Kanske hade du rätt. Jag väljer att se bort ifrån det.
Men den här gången är det inte impulsivitet utan intuition och känsla och med ett försök av förnuft.


Du fyller snart år. Igen. Och jag förstår inte hur tiden kan gå så fort...
Till jul är det 4 år sedan du försvann.

Om du vore här hade du fått klippa Sanna, pappa. Hon har samma hår som jag hade när jag var liten och jag minns hur jag älskade att du klippte och borstade mitt hår.
Jag har berättat om det för henne.
Hon kommer le åt det när hon blir större.


Glöm inte att jag älskar dig och tänker på dig.
Du finns överallt.


"And I sleep with the light on just in case you come home"


Kommentarer
Postat av: emily

vackert <3



Jaa det är väl flyttankar jag går i nu.. Men precis, det blir här omkring eftersom ja inte vill ta engla från sitt dagis som jag är sååå nöjd med.. Men jag kikar runt lite så får vi se :)



kramar

2009-09-02 - 09:59:58
URL: http://emslo.blogg.se/
Postat av: Jen

Vackert babe! :)

Jag sjöng denna låten när jag var liten. ensam och saknade pappa. :)



Om det är svar du fått eller inte, har jag ingen aning om.

Men man ska ta tillvara på chanserna man får och leva för nuet...så länge du inte kastar dig in i något. :)

Puss puss

2009-09-02 - 13:01:47
URL: http://pansky.blogg.se/
Postat av: Cikoria

Är inne och läser ifatt... jag berörs lika mycket fortfarande av allt du skriver.



Vad man kan sakna från det liv man hade innan man hade barn?

eh?! hm?! det enda jag kan komma på är väl att allt tog längre tid när man fått barn. Det gick inte att snabbt springa iväg och köpa en grej ifall man glömt när man var ute....

och typ det där med att sova ostörd om nätterna.



ha det gott och ge Sanna en varm kram från mig

2009-09-14 - 11:56:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0