Årets första dopp.



Helgen hos mamma var underbar. Det var skönt med avkoppling och att bara finnas.
Skvaller, solning och grillning och på lördagseftermiddagen kom Jen.
Vi spelade alfapet och jag vann en gång och mamma en gång. Tur att jag i alla fall fick vinna en gång. Hade kunnat bli ett fasligt liv annars. De som känner mig vet ju att när det kommer till spel är jag inte mer än ungefär 4½ .. hehe.
Var på Nordby och åt mjukglass med Jen och jag minns precis som alla år tidigare att när man är laktosintollerant skall man inte äta mjukglass. Magen gillar inte det.
Stannade inte så länge men det var trevligt att se lite folk om inte annat.. Om man ser bort ifrån "gammal flamma" mötet som var ganska hemskt och fick halva min värld i uppror! Men anyway.. Det var trevligt att se honom igen.

Söndagen .. härliga söndag! Lite svalare i luften men alldeles perfekt för årets första dopp!
Ca 12 grader i vattnet .. Jen vägrade att doppa mer än stortån oavsätt hur mycket jag än tjatade.. Badkruka ;)
Nåväl.. trevligt sällskap och någon som tog massa flumkort på mig .. Det är uppskattat!
Efter tjugo min ville dock Jen hem så då gick jag upp och vi köpte glass som vi åt i trädgården i solen..



Självklart var Mikkeline med ute och lekte i solen. Lilla söta kaninen. Och nej, det är inte min kanin utan mammas. Rasen är Lejonhuvud och Ja, hon är en hårboll ;) Världens sötaste lilla kanurk!! :=)

Som det låter: Helgen var fantastisk! Jag vill åka tillbaka. Helst nu..
Men ekonomin tillåter ingenting. Den ligger på noll och har gjort i tre veckor. Soc strular med mina pengar. Och ja, tre veckor utan pengar. Tänk er själv.
Jag orkar inte!!

Imorgon blir det möte på soc. Vi får se vad dom säger. Får jag inga pengar riskerar dom att jag bombar kontoret och äter upp grannen.. Och jag vet inte om dom vill det. På riktigt! *suckar lite*

Ta hand om er sötnosar.
Kommentarer är så välkomna och uppskattade. Ni anar inte!

//E

Kommentarer
Postat av: Jen

Babe! Har du badat? Tokstolle. Skulle ALDRIG falla mig in vid denna temperatur. -badkruka- Love to love u!

2008-05-14 - 21:05:44
URL: http://pansky.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0